Opis przejścia gry King's Quest V - strona 1.


Spis treści:

1. Wstęp (str. 1)
2. Sterowanie (str. 1)
3. Solucja:
I. Wędrówka po mieście (str. 2)
II. Wyprawa na pustynię (str. 2)
III. Znowu do miasta (str. 3)
IV. Górskie ostępy (str. 3)
V. Nadmorskie przygody (str. 4)
VI. Wyspa Mordaka (str. 4)

1. Wstęp


Fabuła w przygodówkach takich jak ta, opiera się na odnajdywaniu przedmiotów i używaniu ich w określonych miejscach. Jest to dość długa gierka, bez solucji jest jeszcze dłuższa :) Ale do rzeczy: pewnego dnia zły czarnoksiężnik Mordak porwał całą rodzinę głównego bohatera. Gdy Graham - ów bohater - wraca ze spaceru do swojego zamku, okazuje się że ten cały zniknął. Załamany tym widokiem, zostaje zaczepiony przez sowę Cedrika, który widział całe to zdarzenie i decyduje się nam pomóc. Zaprowadza nas do Serenii, gdzie czarodziej Kryspin opowiada nam o Mordaku. Od niego otrzymujemy niesprawną różdżkę, za pomocą której będziemy mogli pokonać czarnoksiężnika. Otrzymamy również pewien szczególny dar - będziemy mogli rozmawiać ze zwierzętami.

Gra ta obfituje w nawiązania do wielu legend i opowieści, podczas wędrówki spotkamy się z Królową Śniegu, na pustyni wejdziemy do Sezamu, a syrena wskaże nam drogę na wyspę Mordaka. Nie występuje tutaj żadna przemoc, przeciwnie - wciąż to pomagamy ludziom i zwierzętom które napotkamy, a wszelkie konflikty rozwiązujemy drogą pokojową. Jednak nie jest to takie sympatyczne w praktyce :) Graham musi uważać na każdy swój krok, aby nie spaść z urwiska, dużo pić na pustyni aby nie umarł z pragnienia i nie zjadły go sępy, itp. O reszcie przekonacie się już z samej rozgrywki. W solucji tej zawarłem screeny, na których ciekawe rzeczy do zebrania/zbadania/wykonania akcji otoczyłem jaskrawą ramką, aby było widać o co chodzi. W nawiasach natomiast znajdują się moje komentarze i sugestie dotyczące gry.

2. Sterowanie


Grahamem sterujemy opierając się na poniższej ramce:

solucja king's quest v nes


Wywołujemy ją naciskając SELECT, pojawi się ona u góry ekranu a do wyboru mamy następujące czynności:

a. Wędrowanie - wybierając tą opcje sterujemy Grahamem ręcznie, kierujemy nim jak normalną postacią w platformówkach;
b. Prowadzenie - podobnie jak u góry, z tym że tutaj wskazujemy kursorem gdzie ma iść nasza postać;
c. Oglądanie - za pomocą tego przycisku akcji możemy badać i obserwować ludzi i przedmioty.
d. Rozmowa - używając tej opcji skłaniamy osoby na które klikniemy kursorem do rozmowy.
e. Działanie - najważniejsza bodaj komenda w grze. Za jej pomocą zbieramy wszelkie przedmioty, a także korzystamy z łódki, otwieramy szafki, pijemy wodę i inne czynności.
f. Aktualny przedmiot - w tym oknie pojawia się nam przedmiot wybrany z ekwipunku, wybierając ten przycisk a następnie wskazując kursorem na dane miejsce wykonujemy akcję.
g. Okno ekwipunku - po zaznaczeniu tego przycisku otwiera nam się cały nasz ekwipunek, wybierając któryś z przedmiotów, zostanie on przeniesiony do komendy obok. Naciskając SELECT za każdym razem kursor ustawi nam się na tym przycisku.
h. Save/Load - z tej opcji korzystamy, kiedy chcemy zapisać bądź wczytać grę. Ciekawym rozwiązaniem jest to, że mamy dwie opcje zapisu: password (do użycia po wyłączeniu emulatora bądź konsoli) oraz miejsca na zapis poniżej (do aktualnej rozgrywki). Jeżeli chcemy zapisać drugą metodą, wybieramy dane miejsce zapisu, a następnie kursorem tworzymy nazwę zapisu. Klikamy SAVE i wracamy do gry. Wczytywanie polega na wybraniu kursorem danego zapisu.
i. Włączanie/wyłączanie muzyki i odgłosów - tu chyba dość oczywiste. :)

Zabronione jest bezpośrednie linkowanie ROM-ów / obrazków znajdujących się w naszym serwisie. Uszanuj nas i nie kradnij!